אודות

לעולם האומנות הגעתי מעולם הדפוס. משם צמחתי. הייתה לי הזכות ללוות במשך שנים, אומנים רבים וליצור עבורם ואיתם קטלוגים – לצלם את האמנות שלהם, לערוך, לייעץ ולשמור על האמירה האומנותית שלהם ושלי.

בשבילי ליצור אומנות זה להמציא שפה משלי, שפה שמושפעת מהבית שגדלתי בו,  ממחוזות ילדותי  בבת ים, מהאומנים הרבים שעברו בסטודיו שלי בבית האומנים ומאנשים שפגשתי במשך החיים.
יצרתי שפה שמחברת את כל זה יחד ומייחדת אותי דרכה.

השפה האמנותית  שיצרתי במשך השנים ואשר מזוהה עם העבודות שלי מאפשרת לי ליצור במרחבים שונים בהם אני בוחר, או מרחבים שבוחרים בי.

העבודות הראשונות שלי – "צילומים שחור-לבן" –  הן מצד אחד רכות ומצד שני קשות ומביעות. עבודות אמנות אלה לא נעשו מבחירה אסטטית אלא מתוך רצון להביע אמירה אישית, לעיתים נוקבת.

"שפת ים", התערוכה הראשונה שלי, מספרת את סיפור הילדות שלי. סיפור חיים שנתפר מאכזבות, כישלונות  אהבות והצלחות.

סדרת הצילומים הראשונה שלי עוסקת בזיכרונות ילדותי על רקע נופה האורבאני של בת ים ויוצרת תמהיל של רומנטיקה, נוסטלגיה ומציאות ילדות קשה.

הסדרה הראשונה הזו , פתחה דרך לעבודות הרבות שבאו אחריה. המשכתי ליצור בשפה שלי באופנים שונים. במקומות שונים והבאתי אותי לתוך הצילומים, ובלי מילים סיפרתי סיפור.

תערוכות הצילום הראשונות שלי שהוצגו בתל אביב ובגרמניה, תערוכות מאוד ישראליות  שיוצרת הזדמנות לדיאלוג עם המציאות בישראל, המביאה שמחה ואתגרים כמו גם הזדמנות לצמוח מהם
במציאות יומיומית מורכבת ולא תמיד סלחנית ומקלה.

אני חושב שהתערוכות בעולם הצליחו לגעת כל כך באנשים בזכות האמירה האומנותית המשותפת האישית והישראלית.

בזכות התערוכות הצלחנו, אני והצוות שלי ליצור קשרים מיוחדים עם אנשיי רוח ואמנות בערים שונות בגרמניה והתערוכות הוצגו לעיניי כל בגלריות נחשבות ומוכרות בערים אלה.

כך קרה, שהתערוכה חצתה גבולותת תרבויות וכל קו מדיני ופוליטי, ולתערוכה הגיעו מאות פליטים מסוריה (השוהים בחסות העיר גרימה שבגרמניה) הם הגיעו לצפות בתערוכה הישראלית  –
התעניינו, התרגשו שאלו שאלות והביעו עניין רב ביצירות ובסיפורי האישי והצליחו להזדהות עם הטרגדיה שלהם ולראות תקווה והזדמנות לשינוי.
התערוכה, כמו האמנות בכלל ושלי בפרט, משפיעה, מגבירה מודעות, אמנות יכולה לשנות דעות, מהווה הזדמנות לקשר, לחיבור בין אנשים לשותפות ולשלום.  חיבור שהוא מעבר לפוליטיקה
ומעבר לארצות התערוכה שלי מחברת אנשים.

 

אני עושה אומנות בהתרגשות גדולה, ומאמין גדול באומנות.
אני מזמין אתכם לטייל באתר שלי ולהגיע לתערוכות,


באהבה שולי חלפי

 

 

 

 

 

 

רגע מאוחר מידי - שולי חלפי

 

פתח דבר - אריה ברקוביץ', אוצר

 

שפת ים - שאול חי חלפי, גליה חלפי

 

שפת ים - ד"ר קציעה אלון

 

שפת ים - ד"ר קציעה אלון, המשך